Pieter's roadtrip Golf 3 TDI

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Pieter's roadtrip Golf 3 TDI

Bericht door bobbob » 08-06-2018 12:10

Goedemorgen,

Volgende topic van mij... gaat goed hier :mrgreen:
Ik heb er weer een auto bij, zoals ik al had genoemd in m'n andere topic. Dit keer gaat het om een Volkswagen Golf 3 Variant, voorzien van een 1.9 TDI.

De reden dat er een auto bij is gekomen, een station met een diesel, is dat ik deze zomer met een vriend een roadtrip naar de Noordkaap ga maken. En dan niet de snelste route, maar vooral een mooie en leuk route.
Dus we hebben de keuze gemaakt om Noorwegen uitgebreid mee te pakken: fjorden, binnenland, Lofoten, Noordkaap, Kirkenes. En daarna via Finland terug te gaan, de oversteek te maken naar de Baltische Staten en vervolgens via Polen en Duitsland terug te rijden.
De route is dan een kilometer of 10.000 en als volgt:
Afbeelding

Hiervoor wilden we een ruime en zuinige auto aanschaffen, aangezien we veel kilometers gaan maken en het grootste deel willen wildkamperen. Dus is de keuze gevallen op een Golf 3 Variant, voorzien van de 1.9 TDI.
Ook al heb ik al twee auto's in bezit, en de betreffende vriend ook één, hebben we besloten een extra auto te halen. Vanwege de ruimte en de zuinigheid (al onze auto's zijn benzine en niet heel zuinig :oops: En daarnaast om gezeur en onenigheid/ruzie te voorkomen mocht er schade worden gereden op de lange tocht (kans is best aanwezig). En het is gewoon leuk 8)

De auto zelf kwam eigenlijk iets te vroeg op ons pad, maar de auto is van een bekende van ons (tweede eigenaar), en de eerste eigenaar kennen we ook (helaas overleden een jaar of 3a4 geleden.
Daarbij is de auto al zijn hele leven in onderhoud bij dezelfde garage die de auto nieuw heeft geleverd aan de eerste eigenaar. De complete (onderhouds-)historie is dus bekend.
Daarnaast heeft de auto weinig roest en eigenlijk geen rot (vrij bijzonder voor een Golf 3 :lol: ) en maar weinig kilometers gelopen (225.000). De meeste kilometers zijn in de afgelopen 3a4 jaar gereden, namelijk zo'n 125.000.
Al met al een heel interessante auto en betrouwbaar! 8)

Het 'slachtoffer':
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een zee van ruimte in de kofferbak, zelfs nog ruimte over met 4 winterbanden erin :D
Afbeelding

En dat geeft dan het volgende plaatje bij ons in de tuin 8) :lol: :oops:
Afbeelding
Afbeelding


Er zijn nog wat plannen met de auto:
- cruise control inbouwen (hendel + kabelboom erin en inleren met de computer, meer is het niet)
- andere (betere) voorstoelen erin
- sigarettenaansteker in de kofferbak voor de koelbox
- radio/speakers/etc.
- wat kleine dingetjes en wat dingen checken

Als er wat te melden is post ik het wel even. En tegen die tijd willen we een Facebook en Instagram pagina maken, die zal ik hier ook wel even delen. Bij interesse in de tocht kan je die dan volgen en regelmatige updates zien!

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 09-06-2018 20:23

Dat klinkt als een supergave roadtrip! En in zo'n comfortabele auto ook zeker wel goed te doen lijkt me.
Leuk dat je het hier deelt zodat we het kunnen volgen. :D
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 11-06-2018 18:59

Hahah dat wordt inderdaad gaaf ja :D
Inderdaad, wel zo fijn. Ook als je daar gewoon overal kan komen, ook op de iets minder verharde wegen :lol: :mrgreen:

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 12-06-2018 07:55

Ziet er zeker uit als een gave roadtrip 8)
Goed materiaal aangekocht en daarna zou je m nooit meer kwijt willen voor de ruimte die hij bied :wink:

Ben benieuwd naar het verloop, plannen zijn in ieder geval super!
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 12-06-2018 21:13

Thanks! Inderdaad heerlijk die ruimte, maar ook een keerzijde... Zwaar! :roll: (wegenbelasting :shock: :mrgreen )

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 13-06-2018 07:39

Ja een diesel station is met de wegenbelasting echt niet normaal duur inderdaad.
Dat is iets wat niet snel zal wennen. De ruimte van de auto wel :lol:
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

civicjuh
forum verslaafd
Berichten: 5379
Lid geworden op: 15-11-2007 19:26

Bericht door civicjuh » 14-06-2018 20:20

Ben benieuwd. Super gave trip gaan jullie maken
Afbeelding

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 20-06-2018 22:04

mooie route uitgestippeld ben benieuwed hoe de golf zich houd :oops:
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 21-06-2018 21:01

Thanks! :D Die Golf gaat zich wel goed houden hoor, daar heb ik het vertrouwen wel in 8)

We hebben ook een paar dagen geleden een Facebook en Instagram pagina aangemaakt. Mocht je het leuk vinden kan je het daar ook volgen ;) momenteel zal het daar nog wat rustig zijn, maar tijdens de reis willen we daar regelmatig updates plaatsen!
www.facebook.com/noordkaaptrip2018/
www.instagram.com/noordkaaptrip/

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 25-07-2018 20:19

Vorige week zondag een mooie setje Recaro Edition stoelen gespot op Marktplaats! En Jolt was zo lief ze voor me op te halen, want ze lagen in Groningen. Dus afgelopen zaterdagavond even naar Jolt. Lekker Autobahnen dus vanaf Emmen :D (183 op de GPS :mrgreen: )
Afbeelding

En meteen daar even de stoelen wisselen natuurlijk, we moeten wel lekker kunnen zitten op de terugweg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de oude stoelen in de kofferbak + ruimte over :ZZZ:
Afbeelding

Flinke lading rondvliegend wild meegepakt die avond
Afbeelding
Afbeelding

De stoelen zitten heerlijk, maar waren wel een beetje vies. Dus besloten om de tapijtreiniger te regelen op het werk en het interieur + de extra stoelen schoon te maken afgelopen maandag. En als we toch bezig zijn, pakken we het interieur van mijn witte Golf ook meteen mee :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schoon (of in ieder geval een heel eind schoner):
Afbeelding
Afbeelding

En de ruimte in de auto lijkt nog veel groter zonder interieur erin :mrgreen:
Afbeelding

En weer in de auto :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus alles weer schoon en fris :)

Plaats reactie