Project Peugeotfreak
-
- forum verslaafd
- Berichten: 7041
- Lid geworden op: 13-09-2007 19:12
-
- forum freak
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 10-09-2008 18:20
Nee is een bekend probleem bij deze motoren.
komt omdat bij de meeste de verbranding voor de inlaat zit en bij deze motors het erna komt. Dus komt er olie damp of zoiets bij en dat slaat weer op de kleppen. Waardoor hij stottert en inhoudt.
Dit al langer gemerkt. Maar omdat ik verder wil met de motor toch maar laten maken.
Begin liever met een goede en betrouwbare motor als een motor waar wat aan mankeert
komt omdat bij de meeste de verbranding voor de inlaat zit en bij deze motors het erna komt. Dus komt er olie damp of zoiets bij en dat slaat weer op de kleppen. Waardoor hij stottert en inhoudt.
Dit al langer gemerkt. Maar omdat ik verder wil met de motor toch maar laten maken.
Begin liever met een goede en betrouwbare motor als een motor waar wat aan mankeert
-
- forum verslaafd
- Berichten: 7041
- Lid geworden op: 13-09-2007 19:12
-
- forum freak
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 10-09-2008 18:20
Directe inspuiting motoren , zoals de EP6 - DT en EP6 - DTS door Peugeot / Citroen , hebben last van verbrandingsresten afzettingen op de inlaatkleppen . Dit is een veel voorkomend probleem bij alle direct ingespoten motoren tegenwoordig. Omdat brandstof direct wordt geïnjecteerd in de verbrandingskamer
kamer , is het niet te gaan door het inlaatspruitstuk schoon te maken de klepstelen - als er zou gebeuren met een indirecte inspuiting motor. Hierdoor olie recirculatie via het PCV systeem plakt aan op de kleppen en ook de verbrandingsresten uit de cilinders . Al deze olie en koolstofdeeltjes maken een dikke film rondom de klep en de veranderen de geometrie .
De olierestanten op het ventiel te bouwen en uitgegroeid tot vaste koek in de loop van de tijd . Ze veroorzaken een groot verlies van de power
De omvang van het probleem kan eenvoudig worden gezien door de kleppen uit de motor te halen
Een klein stukje over de motor wat er gebeurt door het aankoeken van de olieresten. Is vertaald dus misschien niet helemaal kloppend
kamer , is het niet te gaan door het inlaatspruitstuk schoon te maken de klepstelen - als er zou gebeuren met een indirecte inspuiting motor. Hierdoor olie recirculatie via het PCV systeem plakt aan op de kleppen en ook de verbrandingsresten uit de cilinders . Al deze olie en koolstofdeeltjes maken een dikke film rondom de klep en de veranderen de geometrie .
De olierestanten op het ventiel te bouwen en uitgegroeid tot vaste koek in de loop van de tijd . Ze veroorzaken een groot verlies van de power
De omvang van het probleem kan eenvoudig worden gezien door de kleppen uit de motor te halen
Een klein stukje over de motor wat er gebeurt door het aankoeken van de olieresten. Is vertaald dus misschien niet helemaal kloppend
-
- forum freak
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 10-09-2008 18:20
Zo gister de auto weer opgehaald en alles is weer netjes schoon en fris.
Hij heeft me ook foto's laten zien en daar kon je duidelijk zien dat er wel flink aanslag zat op de kleppen en in de inlaat.
Nieuwe ketting en nieuwe koppakking gelijk gedaan dus kan er weer tegen.
Nu verder kijken om hem iets meer power te geven
Hij heeft me ook foto's laten zien en daar kon je duidelijk zien dat er wel flink aanslag zat op de kleppen en in de inlaat.
Nieuwe ketting en nieuwe koppakking gelijk gedaan dus kan er weer tegen.
Nu verder kijken om hem iets meer power te geven
-
- forum verslaafd
- Berichten: 7041
- Lid geworden op: 13-09-2007 19:12
-
- Site Admin
- Berichten: 7242
- Lid geworden op: 09-09-2007 18:26
-
- forum freak
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 10-09-2008 18:20
-
- forum verslaafd
- Berichten: 7041
- Lid geworden op: 13-09-2007 19:12
Las het stukje nog een keer maar nu is het me wat meer duidelijk.
Maar dan zou een oil catch can zeker wel moeten helpen als ik het zo lees inderdaad.
Nu in ieder geval weer lekker tuffen. Voordeel is dat je om de 60.000 km ook weer een verse koppakking hebt en je daar nooit zorgen om hoeft te maken
Maar dan zou een oil catch can zeker wel moeten helpen als ik het zo lees inderdaad.
Nu in ieder geval weer lekker tuffen. Voordeel is dat je om de 60.000 km ook weer een verse koppakking hebt en je daar nooit zorgen om hoeft te maken
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen
-
- forum freak
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 10-09-2008 18:20
Rond aan het neuzen en kijken wat ik kan doen om iets extra's eruit te halen.
Gelezen dat een downpipe een hoop kan doen. Dus een rondvraag gedaan, waar ik ook mijn dumpvalve heb gekocht. Die kan er eentje op maat maken. Is weinig te vinden wat zo erop te schroeven is helaas :evil:
Nu eens even kijken op ebay kom ik deze tegen.
Toch maar eens kijken of deze de goede is voor mijn auto en voor die prijs is het volgens mij nog heel schappelijk.
Zit alleen wil niet teveel gezeik hebben met een apk. Maar hier zit een "katalysator" in. Wel een race variant maar volgens mij is dat niet te zien.
Gelezen dat een downpipe een hoop kan doen. Dus een rondvraag gedaan, waar ik ook mijn dumpvalve heb gekocht. Die kan er eentje op maat maken. Is weinig te vinden wat zo erop te schroeven is helaas :evil:
Nu eens even kijken op ebay kom ik deze tegen.
Toch maar eens kijken of deze de goede is voor mijn auto en voor die prijs is het volgens mij nog heel schappelijk.
Zit alleen wil niet teveel gezeik hebben met een apk. Maar hier zit een "katalysator" in. Wel een race variant maar volgens mij is dat niet te zien.