Directe inspuiting motoren , zoals de EP6 - DT en EP6 - DTS door Peugeot / Citroen , hebben last van verbrandingsresten afzettingen op de inlaatkleppen . Dit is een veel voorkomend probleem bij alle direct ingespoten motoren tegenwoordig. Omdat brandstof direct wordt geïnjecteerd in de verbrandingskamer
kamer , is het niet te gaan door het inlaatspruitstuk schoon te maken de klepstelen - als er zou gebeuren met een indirecte inspuiting motor. Hierdoor olie recirculatie via het PCV systeem plakt aan op de kleppen en ook de verbrandingsresten uit de cilinders . Al deze olie en koolstofdeeltjes maken een dikke film rondom de klep en de veranderen de geometrie .
De olierestanten op het ventiel te bouwen en uitgegroeid tot vaste koek in de loop van de tijd . Ze veroorzaken een groot verlies van de power
De omvang van het probleem kan eenvoudig worden gezien door de kleppen uit de motor te halen
Een klein stukje over de motor wat er gebeurt door het aankoeken van de olieresten. Is vertaald dus misschien niet helemaal kloppend
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)