Pieter's '92 witte Golf
-
- forum verslaafd
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: 13-08-2012 16:05
-
- Site Admin
- Berichten: 7242
- Lid geworden op: 09-09-2007 18:26
-
- forum verslaafd
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: 13-08-2012 16:05
-
- forum verslaafd
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: 13-08-2012 16:05
Tijdje geleden! Ben druk met verhuizing (met ouders mee), verbouwing, school en werk enz... Tijdens de zomervakantie ben ik druk geweest met deze auto, dus ik zal het nu maar even posten :mrgreen: en thanks Photobucket :roll:
We zijn erachter wat het gezeik met de motor was.... Compressieverlies op 2 van de 4 cilinders waardoor starten lastig ging, rijden vervelend was en de koppakking weg werd geblazen :lol: :roll:
In de tussentijd de Golf maar even met Wesley wezen polijsten en poetsen, de auto is daar erg van opgeknapt! :)
Door het compressieverlies in de motor werd repareren wat kostbaar en tijdrovender, waarschijnlijk zijn het de zuigerveren. En ik had geen idee wat ik verder zou gaan tegenkomen in de motor.
Toen kon ik van een maatje zijn motor overnemen, ook weer een 1.3 NZ maar dan met 5bak.
Dus begonnen met mijn Golf uit elkaar te trekken:
Toen het donorblok uit de auto halen in Leidschendam, mooi in een parkeergarage onder een appartementencomplex :mrgreen:
De motor lag er mooi snel uit, zat weinig tegen :)
In het karretje naar huis mee, en dan uit de kar zien te krijgen....... :lol: maar als het werkt dan werkt het :mrgreen:
Toen een motortakel geregeld en de oude motor eruit gehaald. Hierbij zat helaas meer tegen, zoals een afgebroken bout bij de motorsteun en een uitlaat die pas na de kat losgemaakt kon worden door vastgerotte bouten.
Uiteindelijk deze in de bocht onder het blok doorgeslepen, dit was de makkelijkste oplossing om het blok eruit te kunnen krijgen.
En de motor uit de auto! Meteen even de motorruimte gereinigd en roest bijgewerkt :)
En nog even het schakelmechanisme vervangen voor die van een MK2 5bak, wel zo netjes. En wel zo'n gekloot op de assteuntjes :lol:
En toen kon de nieuwe motor erin worden gehangen! Na het aansluiten startte deze meteen en kon de auto weer compleet worden gemaakt.
En toen hadden we dit weer:
En de auto nog even laten uitlijnen, was nog niet gebeurd sinds het plaatsen van de schroefset :lol:
Het heeft eventjes geduurd, maar ik kan weer rijden! :D :D
Tot zover dit verhaaltje :lol:
Nu wordt het weer wat rustiger hier gok ik zo...
We zijn erachter wat het gezeik met de motor was.... Compressieverlies op 2 van de 4 cilinders waardoor starten lastig ging, rijden vervelend was en de koppakking weg werd geblazen :lol: :roll:
In de tussentijd de Golf maar even met Wesley wezen polijsten en poetsen, de auto is daar erg van opgeknapt! :)
Door het compressieverlies in de motor werd repareren wat kostbaar en tijdrovender, waarschijnlijk zijn het de zuigerveren. En ik had geen idee wat ik verder zou gaan tegenkomen in de motor.
Toen kon ik van een maatje zijn motor overnemen, ook weer een 1.3 NZ maar dan met 5bak.
Dus begonnen met mijn Golf uit elkaar te trekken:
Toen het donorblok uit de auto halen in Leidschendam, mooi in een parkeergarage onder een appartementencomplex :mrgreen:
De motor lag er mooi snel uit, zat weinig tegen :)
In het karretje naar huis mee, en dan uit de kar zien te krijgen....... :lol: maar als het werkt dan werkt het :mrgreen:
Toen een motortakel geregeld en de oude motor eruit gehaald. Hierbij zat helaas meer tegen, zoals een afgebroken bout bij de motorsteun en een uitlaat die pas na de kat losgemaakt kon worden door vastgerotte bouten.
Uiteindelijk deze in de bocht onder het blok doorgeslepen, dit was de makkelijkste oplossing om het blok eruit te kunnen krijgen.
En de motor uit de auto! Meteen even de motorruimte gereinigd en roest bijgewerkt :)
En nog even het schakelmechanisme vervangen voor die van een MK2 5bak, wel zo netjes. En wel zo'n gekloot op de assteuntjes :lol:
En toen kon de nieuwe motor erin worden gehangen! Na het aansluiten startte deze meteen en kon de auto weer compleet worden gemaakt.
En toen hadden we dit weer:
En de auto nog even laten uitlijnen, was nog niet gebeurd sinds het plaatsen van de schroefset :lol:
Het heeft eventjes geduurd, maar ik kan weer rijden! :D :D
Tot zover dit verhaaltje :lol:
Nu wordt het weer wat rustiger hier gok ik zo...
-
- forum verslaafd
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: 13-08-2012 16:05
-
- forum verslaafd
- Berichten: 7041
- Lid geworden op: 13-09-2007 19:12
Flink aan de hobby geweest weer 8)
Je deinst in ieder geval nergens voor terug zie ik al en nu staat
de Golf II er idd netjes bij zo zeg.
Moet alleen wel zeggen die foto waar je onder de auto ligt met die as steunen van 15 euro....
Ik heb ze gehad en gezien hoe makkelijk ze afbreken. Never nooit meer zo onder gaan liggen dus, al leg je maag een wiel naast je voor de zekerheid.
Je deinst in ieder geval nergens voor terug zie ik al en nu staat
de Golf II er idd netjes bij zo zeg.
Moet alleen wel zeggen die foto waar je onder de auto ligt met die as steunen van 15 euro....
Ik heb ze gehad en gezien hoe makkelijk ze afbreken. Never nooit meer zo onder gaan liggen dus, al leg je maag een wiel naast je voor de zekerheid.
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen
-
- forum verslaafd
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: 13-08-2012 16:05
-
- forum verslaafd
- Berichten: 7041
- Lid geworden op: 13-09-2007 19:12