Pieter's '92 witte Golf

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 08-05-2017 21:33

Thanks :) G60 lijsten wil ik best wel graag ja, alleen zijn ze wat prijzig tegenwoordig... Dus maar rustig rondkijken ;)

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 09-05-2017 22:06

netjes zo, weer een hele Andere auto zo
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

Paulus
forum verslaafd
Berichten: 3213
Lid geworden op: 19-01-2012 23:49

Bericht door Paulus » 10-05-2017 02:46

Die wordt dadelijk inderdaad te mooi om als daily te dienen :wink:

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 14-05-2017 12:30

Thanks :) hahahah sja, ook de "daily" moet een beetje netjes zijn he :mrgreen:

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 22-09-2017 11:31

Tijdje geleden! Ben druk met verhuizing (met ouders mee), verbouwing, school en werk enz... Tijdens de zomervakantie ben ik druk geweest met deze auto, dus ik zal het nu maar even posten :mrgreen: en thanks Photobucket :roll:

We zijn erachter wat het gezeik met de motor was.... Compressieverlies op 2 van de 4 cilinders waardoor starten lastig ging, rijden vervelend was en de koppakking weg werd geblazen :lol: :roll:

In de tussentijd de Golf maar even met Wesley wezen polijsten en poetsen, de auto is daar erg van opgeknapt! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door het compressieverlies in de motor werd repareren wat kostbaar en tijdrovender, waarschijnlijk zijn het de zuigerveren. En ik had geen idee wat ik verder zou gaan tegenkomen in de motor.
Toen kon ik van een maatje zijn motor overnemen, ook weer een 1.3 NZ maar dan met 5bak.
Dus begonnen met mijn Golf uit elkaar te trekken:
Afbeelding
Afbeelding

Toen het donorblok uit de auto halen in Leidschendam, mooi in een parkeergarage onder een appartementencomplex :mrgreen:
De motor lag er mooi snel uit, zat weinig tegen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het karretje naar huis mee, en dan uit de kar zien te krijgen....... :lol: maar als het werkt dan werkt het :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Toen een motortakel geregeld en de oude motor eruit gehaald. Hierbij zat helaas meer tegen, zoals een afgebroken bout bij de motorsteun en een uitlaat die pas na de kat losgemaakt kon worden door vastgerotte bouten.
Uiteindelijk deze in de bocht onder het blok doorgeslepen, dit was de makkelijkste oplossing om het blok eruit te kunnen krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de motor uit de auto! Meteen even de motorruimte gereinigd en roest bijgewerkt :)
Afbeelding

En nog even het schakelmechanisme vervangen voor die van een MK2 5bak, wel zo netjes. En wel zo'n gekloot op de assteuntjes :lol:
Afbeelding

En toen kon de nieuwe motor erin worden gehangen! Na het aansluiten startte deze meteen en kon de auto weer compleet worden gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen hadden we dit weer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de auto nog even laten uitlijnen, was nog niet gebeurd sinds het plaatsen van de schroefset :lol:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het heeft eventjes geduurd, maar ik kan weer rijden! :D :D

Tot zover dit verhaaltje :lol:
Nu wordt het weer wat rustiger hier gok ik zo...

Paulus
forum verslaafd
Berichten: 3213
Lid geworden op: 19-01-2012 23:49

Bericht door Paulus » 22-09-2017 17:31

Is toch weer een heel net Golfje geworden..wit is toch wel een favoriet van me voor een Golf II.

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 23-09-2017 09:46

Dankje! :) Ik moet zeggen dat ik dat met je eens ben, wit is een erg leuke kleur op de Golf 2!
En het mooie is dus dat mijn vader een witte Golf 7 heeft :mrgreen:

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 25-09-2017 07:47

Flink aan de hobby geweest weer 8)
Je deinst in ieder geval nergens voor terug zie ik al en nu staat
de Golf II er idd netjes bij zo zeg.

Moet alleen wel zeggen die foto waar je onder de auto ligt met die as steunen van 15 euro....
Ik heb ze gehad en gezien hoe makkelijk ze afbreken. Never nooit meer zo onder gaan liggen dus, al leg je maag een wiel naast je voor de zekerheid.
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 25-09-2017 09:36

True :mrgreen:

Ik heb ook nog andere assteunen, maar die kon ik zo snel niet vinden... Iets met verhuizing... :mrgreen:
Ik had m daarvoor op houten blokken liggen, dat ligt ook wel echt heel stevig als je dat goed doet, maar daarmee kon ik niet bij het schakelbakje vanwege de lengte van het hout.... :roll:

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 25-09-2017 09:42

Houten blokken werkt inderdaad prima.
Vroeger had ik nog wat knaken spul maar tegenwoordig een Omega krik en assteunen en ook nog 2 massieve houten oprij bokken met extra hout blokken.

Dingen zijn loodzwaar maar erg handig en veilig in gebruik :)
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

Plaats reactie