OPEL Kadett D Bestel 1982

Plaats reactie
astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

OPEL Kadett D Bestel 1982

Bericht door astrawez » 22-01-2011 18:24

Hee luitjes! Vanmiddag heb ik hem gekocht, de D Kadett!
Ik ben er helemaal vanuit Enschede mee terug gereden zonder problemen. Het was wel even wennen met 4 versnellingen. Naarmate ik langer reed kwam ik erachter dat hij minder herrie maakt bij 120 km/u dan bij 100. Dus halverwege ben ik wat harder gaan rijden. :lol:

Dit is hem dus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier opa met kleinzoon. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

De roest e.d. is wel wat meer dan de adverteerder deed vermoeden. Bij beide achterschermen zit er wel wat beginnende roest en onderaan de bestuurdersdeur zit ook een plek. Verder zit er wel wat onder de voorruit, maarja.. Ik wil er eerst een jaar mee rijden zonder er al te veel geld in te stoppen om te kijken hoe het me bevalt. Na een jaar ga ik dan wel kijken of dat ik hem over wil laten spuiten of niet. De kleur is overigens wel gewoon de originele kleur, alleen is hij op sommige plaatsen wat bijgespoten, maar das niet echt storend. Het motortje loopt prima moet ik zeggen. Af en toe stottert hij wat als ik binnendoor rijd, dus heb ik voor komende week al een afspraak gemaakt bij mijn zwager voor een grote beurt. Hij stelt dan ook gelijk de kleppen.

Morgen ga ik ff die NL sticker er helemaal afpeuteren (was de vorige eigenaar al aan begonnen), en die flappen achter de wielen mogen er ook gelijk af van mij. Verder als het droog is zet ik hem gelijk eens in de wax.

Groetjes!!
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 23-01-2011 09:31

stoteren ligt waarschijnlijk aan de ontsteking lan dat de contactpuntjes opzijn ofdat hiju te 'vroeg' staat.
Ik zou gelijk de rotor en verdelerkap met contactpuntjes vervangen kost niet heel veel en dat merk je gelijk

maar mooi ding zo te zine op de foto's
de keien vanger hebben ze ook een keer gespoten zo tezien
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 23-01-2011 10:47

Ja precies, gelijk maar zoveel mogelijk vervangen, scheelt in de toekomst weer. :wink:
Die keienvanger is idd een keer opnieuw gespoten en ze hebben die kier die je normaal tussen de zijschermen en keienvanger ziet ook iets dichtgesmeerd. Daar in die naden zit nu dus weer wat roest en ook is hij een keer ergens met de keienvanger tegenaan gekomen waardoor daar een deukje zit met wat roest. Maarja dat is echt nog het mist erge deel waar het kan gaan roesten. Ik zit meer met de wielkasten en onder de voorruit. Maarja zo'n vaart zal dat ook niet lopen lijkt me.. Eerst maar eens de Astra verkopen voordat ik er geld in kan gaan stoppen (helaas).. :roll:
Maar komt allemaal wel goed (hoop ik). :wink:
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

ickboon
forum freak
Berichten: 521
Lid geworden op: 11-05-2008 12:51

Bericht door ickboon » 23-01-2011 12:10

Gefeliciteerd met je nieuwe aan winst ik ben benieuwd naar de plannen van uitbouwing.

Engee
forum verslaafd
Berichten: 2052
Lid geworden op: 02-07-2009 10:26

Bericht door Engee » 23-01-2011 12:15

Ziet er idd zo op foto goed uit. Ben benieuwd hoe de wielen eronder gaan staan!
Astra H Station 1.6 turbo Cosmo

civicjuh
forum verslaafd
Berichten: 5379
Lid geworden op: 15-11-2007 19:26

Bericht door civicjuh » 23-01-2011 14:55

leuke auto voor het geld.
Die roest zou ik wel nu wat aan doen word in zeer korte tyd veel en veel meer.Spreek uit ervaring.
maar onder het raam wat is dat voor rare plek :?:
Is de ruit eruit geweest :?:
Afbeelding

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 23-01-2011 18:10

Geen idee hoe die roest daar onderaan de ruit terecht is gekomen, maar dit is wel een vaker voorkomende plek hoor. De roest wil ik zeker wel wat aan gaan doen, alleen moet dan eerst de Astra goed worden verkocht aangezien ik het financieel anders niet echt ga redden. Eerst zorgen dat ie motorisch goed is, dan de rest. Ik wil en kan zelf ook wel het eea schuren, plamuren en spuiten. Alleen dan moet het wel goed droog zijn, en dat is het hier in NL niet zo vaak helaas.. :?

Vandaag heb ik ff die NL-sticker eraf gepeuterd. Dat ging nog redelijk makkelijk alleen nu zit er een enorme plakvlek. Het begon op een gegeven moment steeds harder te regenen dat ik er maar mee ben gestopt. Vandeweek maar eens proberen met terpentine. Dat lost die plaktroep wel op denk ik maar beschadigd de lak niet. Die spatlappen laat ik er toch nog maar ff opzitten want je merkt goed dat de zijkant van de auto wel mooi schoon blijft met dat schijtweer. Verder zeggen ze op het D-forum dat het juist wel mooi staat met verbreed staal. We zullen zien. Met 5 minuten zijn ze eraf, dus daar ligt het ook niet aan.

Verder heb ik zojuist op ebay een setje Corsa A1 spiegels gescoord voor (schrik niet) één euro! :lol: Ben er nog wel verzendkosten op kwijt, maar dan nog. Even de kappen spuiten en dan heb ik weer een leuke update.. :wink:
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 23-01-2011 19:49

ze roesten daar omdat er geen binnneschermen in zitten dus de modder enz gaat bover in de hoeken zitten onder het raam
tenminste wat ik van de c kadett weet.maar volgens mij is dit bij de d niet anders

samen eeen keer een shootje doen wesley met de oldies
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 23-01-2011 21:47

Ja altijd jammer die roest. Maarja ik kan me niet voorstellen dat er ongerestaureerde Kadettjes van 31 jaar oud zijn die er veel beter uit zien dan de mijne. Hij heeft wel wat roest hier en daar, alleen echt schade heeft hij niet op een klein deukje op de deur (komt door een andere deur) en 2 kleine putjes in de motorkap na dan.. :)

Een shootje is zeker wel leuk Roy! Zouden we eigenlijk binnenkort moeten doen dan voordat de jouwe gespoten gaat worden. En als ik dan de mijne daarna ook wat meer voor mekaar heb doen we nog een shoot. :lol: Maar dat gaat wel goed komen lijkt me, want het is wel de bedoeling dat dit mijn meeting auto gaat worden.
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 24-01-2011 00:34

Mooie Kadett Wes! 8) Wat een goeie oude knar heb je daar! :wink:

Nu inderdaad maar hopen dat je astra ASAP voor een goede prijs weg is.
De roestplekken zou ik idd net wat Patrick zegt wel proberen ìets aan te doen want dat kan soms zo onverwacht hard gaan :cry:

Zijn er nog dingen die je van de Astra over zet op de kadett? Radio of boxen?
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

Plaats reactie