Weer even een update'je...
Zoals jullie wellicht wisten ben ik gisteren terug gegaan naar Mike om nog wat lekkage (regenwater) problemen op te lossen. Verder deed ook de vlotter het niet. Na 100 km rijden na het voltanken gaf de meter namelijk al aan dat de tank leeg was. Dat laatste zijn we maar mee begonnen. Omdat een Caravan-tank breder en platter is dan een Hatchback tank (waar mijn vlotter vanaf kwam) heeft Mike deze twee samen gevoegd tot een Caravan-GTE-vlotter. En dit leek te werken. Hij gaf immers (na afgetapt en vol gegooid) halfvol aan, en dat klopte ook. Echter, toen ik op de terugweg ging tanken ging hij niet verder dan halfvol. Inmiddels ben ik er wel achter dat hij het vanaf de helft wel goed blijft doen. De eerste 250 kilometer verbruik ik dus geen benzine.
Toen het tweede probleem, de lekkage. Na een plens water over de auto heen gespoten te hebben bleek het probleem al snel gevonden te zijn. In een hoekje onder de paravan kwam al snel een waterval naar beneden. Na wat kloppen was de oorzaak zo gevonden. Er kwam wederom een polyester matje tevoorschijn!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Na dit eruit getrokken te hebben, de roest weggeslepen en bewerkt onstond er een gat. Hier heeft Mike een plaatje in gemaakt, gelast, en afgewerkt. Deze lekkage was verholpen (zelf gezien). **
Toen ik weer naar huis reed gisterenavond begon de Kadett ernstig slecht te lopen en viel hij steeds uit als ik langzamer dan 50 reed uit en wilde schakelen. Verder reed de linker koplamp en knipperlicht het niet meer (ook niet na de lamp vervangen te hebben).
Dit zat mij natuurlijk niet lekker.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Gelukkig kon ik vanmiddag bij Roy terecht (nogmaals bedankt Roy!). Het probleem van de verlichting was gelukkig zo opgelost (massaprobleempje). Het probleem van het slecht lopen had Roy ook zo weer voor mekaar gemaakt. Als eerste heeft hij de bougies los gehaald. Deze waren vrij zwart, maar zeker niet slecht. Hierna was de carburateur aan de beurt. "Gelukkig" viel er een stel-boutje in, waardoor hij helemaal open moest. "Gelukkig", omdat deze van binnen dus best wel vies was. Waarschijnlijk was er dus viezigheid vanuit de (nieuwe) tank in de carburateur terecht gekomen. Ook het sproeiertje in de carburateur was verstopt. Na alles schoon gemaakt en weer terug gezet te hebben, heeft Roy samen met de vraagbaak ernaast nog e.e.a. gesteld en toen liep hij weer als een nieuwe! 8) Ook na een uitgebreide testrit was alles nog oké! Dat probleem was dus weer opgelost!
Nu alleen nog even een benzinefiltertje er tussen zetten om het de volgende keer te voorkomen.
** Inmiddels staat de Kadett hier in de regen. Nu zie ik net dus gewoon dat ie weer op een andere plek aan het lekken is geslagen.
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Mike wil me graag weer helpen, alleen om nou steeds 210 km enkele reis te maken, heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Dus ik heb Dkadett-forummer Vic (van de bordeauxrode D V6) gevraagd om me met dit probleem te helpen. Dit wil hij graag, dus binnenkort (
of in maart vanwege een volle agenda hier en de aankomende gezinsuitbreiding) ga ik daar even een weekendje heen en dan wordt het hopelijk ein-de-lijk opgelost. Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed gaat komen zo.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)