OPEL Kadett D Bestel 1982

Engee
forum verslaafd
Berichten: 2052
Lid geworden op: 02-07-2009 10:26

Bericht door Engee » 14-07-2015 07:14

Zo naast elkaar is de E bestel maar lilijk :twisted:

Wel leuk gezicht zo, en wat een ruimte daar zeg, veel betere stalling kun je je (bijna) niet wensen denk ik.
Astra H Station 1.6 turbo Cosmo

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 14-07-2015 08:04

Een beste ruimte daar inderdaad zo zeg, kun je een kartcircuit aanleggen joh :wink:

Leuke foto's zo in het vergelijk, hebben ze nu eigenlijk dezelfde kleur dat het verschil lijkt te komen van de versheid van de lak of zit er toch een verschil in het kleurnummer?
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 14-07-2015 10:36

Kan je de spiegelkappen van die Corsa niet loshalen? Dat je dus zwarte kappen van een handbediende spiegel op de elektr spiegel zet?

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 14-07-2015 20:15

Engee schreef:Wel leuk gezicht zo, en wat een ruimte daar zeg, veel betere stalling kun je je (bijna) niet wensen denk ik.
Beter niet. Alleen wat dichterbij zou wel fijn zijn. Gisteren bijvoorbeeld kwam ik na een uur door de regen gefietst te hebben toch wel behoorlijk nat thuis aan. :lol:
astrid_fahrer schreef:hebben ze nu eigenlijk dezelfde kleur dat het verschil lijkt te komen van de versheid van de lak of zit er toch een verschil in het kleurnummer?
Bij zowel de D als de E is de kleurcode E423. Dus het antwoord is ja (wist ik eigenlijk ook niet voordat ik het net opzocht). :wink:
bobbob schreef:Kan je de spiegelkappen van die Corsa niet loshalen? Dat je dus zwarte kappen van een handbediende spiegel op de elektr spiegel zet?
Nee dat gaat helaas niet. Dat is één geheel. :wink:
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 14-07-2015 22:09

logo was me idd ook nog niet opgevallen.maar ik zou hem er idd ook uit halen
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 23-08-2015 22:46

Weer even een update'je...

Zoals jullie wellicht wisten ben ik gisteren terug gegaan naar Mike om nog wat lekkage (regenwater) problemen op te lossen. Verder deed ook de vlotter het niet. Na 100 km rijden na het voltanken gaf de meter namelijk al aan dat de tank leeg was. Dat laatste zijn we maar mee begonnen. Omdat een Caravan-tank breder en platter is dan een Hatchback tank (waar mijn vlotter vanaf kwam) heeft Mike deze twee samen gevoegd tot een Caravan-GTE-vlotter. En dit leek te werken. Hij gaf immers (na afgetapt en vol gegooid) halfvol aan, en dat klopte ook. Echter, toen ik op de terugweg ging tanken ging hij niet verder dan halfvol. Inmiddels ben ik er wel achter dat hij het vanaf de helft wel goed blijft doen. De eerste 250 kilometer verbruik ik dus geen benzine. :lol:

Toen het tweede probleem, de lekkage. Na een plens water over de auto heen gespoten te hebben bleek het probleem al snel gevonden te zijn. In een hoekje onder de paravan kwam al snel een waterval naar beneden. Na wat kloppen was de oorzaak zo gevonden. Er kwam wederom een polyester matje tevoorschijn! :evil: Na dit eruit getrokken te hebben, de roest weggeslepen en bewerkt onstond er een gat. Hier heeft Mike een plaatje in gemaakt, gelast, en afgewerkt. Deze lekkage was verholpen (zelf gezien). **

Toen ik weer naar huis reed gisterenavond begon de Kadett ernstig slecht te lopen en viel hij steeds uit als ik langzamer dan 50 reed uit en wilde schakelen. Verder reed de linker koplamp en knipperlicht het niet meer (ook niet na de lamp vervangen te hebben).

Dit zat mij natuurlijk niet lekker. :roll: Gelukkig kon ik vanmiddag bij Roy terecht (nogmaals bedankt Roy!). Het probleem van de verlichting was gelukkig zo opgelost (massaprobleempje). Het probleem van het slecht lopen had Roy ook zo weer voor mekaar gemaakt. Als eerste heeft hij de bougies los gehaald. Deze waren vrij zwart, maar zeker niet slecht. Hierna was de carburateur aan de beurt. "Gelukkig" viel er een stel-boutje in, waardoor hij helemaal open moest. "Gelukkig", omdat deze van binnen dus best wel vies was. Waarschijnlijk was er dus viezigheid vanuit de (nieuwe) tank in de carburateur terecht gekomen. Ook het sproeiertje in de carburateur was verstopt. Na alles schoon gemaakt en weer terug gezet te hebben, heeft Roy samen met de vraagbaak ernaast nog e.e.a. gesteld en toen liep hij weer als een nieuwe! 8) Ook na een uitgebreide testrit was alles nog oké! Dat probleem was dus weer opgelost!

Nu alleen nog even een benzinefiltertje er tussen zetten om het de volgende keer te voorkomen. :wink:

** Inmiddels staat de Kadett hier in de regen. Nu zie ik net dus gewoon dat ie weer op een andere plek aan het lekken is geslagen. :cry: Mike wil me graag weer helpen, alleen om nou steeds 210 km enkele reis te maken, heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Dus ik heb Dkadett-forummer Vic (van de bordeauxrode D V6) gevraagd om me met dit probleem te helpen. Dit wil hij graag, dus binnenkort (of in maart vanwege een volle agenda hier en de aankomende gezinsuitbreiding) ga ik daar even een weekendje heen en dan wordt het hopelijk ein-de-lijk opgelost. Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed gaat komen zo. :wink:
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

astrid_fahrer
forum verslaafd
Berichten: 7041
Lid geworden op: 13-09-2007 19:12

Bericht door astrid_fahrer » 24-08-2015 08:32

Da's weer een best avontuur om mee te maken Wesley! :shock:

Hopelijk is alles binnenkort echt opgelost voor je, wat dingen zoals een slecht lopende motor etc valt nog onder het kopje SHIT HAPPENS maar die lekkages blijft wel ontzettend klote natuurlijk zo :(
astrawez schreef: Nu alleen nog even een C20XE er tussen zetten om het de volgende keer te voorkomen. :wink:
Dat is een wijs besluit van je, dan loopt de Kadett geheid een stuk beter en je kunt de truc zo van Paul afkijken :lol: :wink:
Astra G zwarter dan zwart lijkwagen

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 24-08-2015 10:04

Mooi vervelend die problemen, gelukkig weer opgelost.
Wel weer mooi balen dat ie weer aan het lekken is geslagen :cry:

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 24-08-2015 12:53

Haha! Nee, als dit blokje gewoon goed blijft lopen dan blijft ie er ook mooi in hangen.

Toen ik vanochtend in de Kadett keek werd ik alles behalve blij. Hij lekt gewoon op 3!!!!!!!!!! plaatsen.. :cry: Ook ontdekte ik na wat te krabben op de bodem een klein gaatje. Ik wil eigenlijk nog eens heel die bitumen mat eruit hebben, maar dan moet het wel eerst eens een keer droog blijven in dit land! Dat wordt dus in 2082 waarschijnlijk. :evil:

Zojuist heb ik de Kadett gelukkig voordat hier de hagel- en onweersbuien losbarsten weer droog en schoon in de stalling kunnen zetten. Gelukkig dat dat gewoon kon, want eigenlijk gaat ie om 16:00 uur pas open. Maar hij had nog wat goed te maken. :lol:
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

Engee
forum verslaafd
Berichten: 2052
Lid geworden op: 02-07-2009 10:26

Bericht door Engee » 24-08-2015 13:17

Mooi balen, heeft die gozer toch niet goed genoeg zn werk gedaan.....
Astra H Station 1.6 turbo Cosmo

Plaats reactie