Opel Corsa B GSI

Plaats reactie
civicjuh
forum verslaafd
Berichten: 5379
Lid geworden op: 15-11-2007 19:26

Bericht door civicjuh » 29-05-2013 19:00

en hoe rijdt je eerste jap :?:
Pas maar op ze zijn verslavend :oops:
Afbeelding

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 29-05-2013 19:27

heb er ook mee meegereden en doet het goed :D
nette wagen
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 29-05-2013 21:25

Dus je hebt er een Charade bij gekocht? Hier voor de deur staat ook al maaaanden een Charade te verwaarlozen (niet zo'n nette verder). Maar uit welk jaar is ie? En heb je foto's? :P
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

Engee
forum verslaafd
Berichten: 2052
Lid geworden op: 02-07-2009 10:26

Bericht door Engee » 30-05-2013 07:25

Ja heb de Charade van mijn opa overgenomen aangezien mij oma geen rijbewijs heeft en ik niet heel zeker ben dat de Corsa a.s. APK doorstaat.

Maar hij is van 1998 in blauw metallic, 3-drs en helemaal standaard op de spoiler na. En jawel, 58.600km gereden :lol:

Alleen kwam ik er gisteravond op weg naar de Rijnhal achter dat er een kabelclip inzat en wanneer ik hier aanzat hoorde ik de band al sissen. Dus daar gaat van de week nog een propje in. Hopen dat de uitlaat vd Corsa vandaag en morgen nog even blijft hangen :twisted: :roll:
Astra H Station 1.6 turbo Cosmo

Engee
forum verslaafd
Berichten: 2052
Lid geworden op: 02-07-2009 10:26

Bericht door Engee » 09-07-2013 10:28

Weer even een update van de Corsa.

Voordat ik met de Corsa naar de APK ging al wat nodige reparaties aan gedaan welke ik sowieso moest doen om een kans te maken :twisted:
Handremkabels vervangen, voorpijp uitlaat vervangen en nog wat kleine dingetjes. Ook nog samen met Roy een nieuwe plaat gelast onder de accu, was ook wel echt nodig. Nadat ik net voor de winter al voor natte voeten en een natte jas bij Roy gezorgd had :twisted: een tijdelijke oplossing gemaakt zodat het water niet meer via de gaatjes onder de accu naar binnen kon lopen. Hierdoor bleef het droog, maar er moest wel iets aan gedaan worden omdat de accu ook los stond. Dus ook alles daar maar eens weggehaald, dashkastje eruit.........zo dat was toch wel wat erger als voor de winter......

Van onderaf gezien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier hebben we het grootste rotte stuk weggeslepen...best een gat geworden
Afbeelding

Maar dat heeft Roy netjes voor me dichtgelast en een mooie beugel gemaakt zodat de accu ook weer vast stond. In tussentijd heb ik nog even de remschijven en blokken vervangen zodat dit ook geen punt kon zijn!

Dus met goede moed, wel een paar puntjes te verwachten bij de APK naar AutoPortello in Heteren. Daar waar ik de GTA ook heen had gebracht en geen gezeur of wat dan ook had. Plus een leenauto, altijd handig. Dit keer kreeg ik de smart mee :shock: :?

Afbeelding
(met de charade rechts op de achtergrond :twisted: )

Maar na op de dag zelf niet gebeld te zijn ik redelijk blij weer terug.....De lijst was te lang om te bellen. Gelukkig veel kleine dingetjes, maar wel een gat bij de achterdemper/veer(schotel). En de Co en Lambda op toeren waren te hoog, en de handrem blijft niet staan in de hoogste stand....:( De rest was niet zo spannend.

Het gat bij de demper:
Afbeelding
Afbeelding

Dus Roy kon weer aan het lassen. Nog bedankt daarvoor Roy :!:

Gisteren bij de herkeuring kon hij de koplampen niet stellen. Dit heb ik gelukkig ter plekke opgelost maar wederom keurde hij de handrem af en was de Co nog te hoog op toeren.....Wat een zeikerds zijn het daar en daarbij echt niet voorzichtig of netjes met de auto's van de klant, teringzooi in de werkplaats en vervelende houding naar de klant toe. Laatste keer dat ik daar ben geweest!

Maar begin het nu wel zat te worden om er geld in te pompen. Dus we gaan kijken of dit nog zonder nieuwe kat te verhelpen is. Anders gaat hij denk ik in de verkoop of naar de sloop :!: :shock:
Astra H Station 1.6 turbo Cosmo

civicjuh
forum verslaafd
Berichten: 5379
Lid geworden op: 15-11-2007 19:26

Bericht door civicjuh » 09-07-2013 19:27

Verkoop is nu zonde, na al de geleerde arbeid.handrem op de sloop voor en tientje en dan naar iets waar ze niet zo nauw kijken voor die co en dan even rijden en weg voor de winter.lambda goed
Afbeelding

bobbob
forum verslaafd
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13-08-2012 16:05

Bericht door bobbob » 09-07-2013 19:46

Zou idd jammer zijn om hem te verkopen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je portemonnee he :wink:

astrawez
forum verslaafd
Berichten: 7854
Lid geworden op: 01-04-2009 20:21

Bericht door astrawez » 09-07-2013 20:28

Zo :shock: dat zijn wel flinke gaten zeg! Als je hem nog voor weinig kan laten fixen dan zou ik er ook voorlopig nog mee doorrijden. Wegbrengen of verkopen kan altijd nog. Je kan ook een oude Corsa A uit '86 ofzo kopen en daar het GSI blokje in leggen. :wink:
Daily: Opel Corsa B GSi '99
Vrouw: Opel Astra G NJoy '03
Hobby 1: Opel Kadett D Caravan Bestel '82
Hobby 2: Opel Kadett E Caravan '91

Engee
forum verslaafd
Berichten: 2052
Lid geworden op: 02-07-2009 10:26

Bericht door Engee » 10-07-2013 11:07

De intentie is inderdaad gewoon nog fixen, was het alleen helemaal zat....

Maar de nieuwe kat is iig al besteld, die zal morgen wel binnen zijn. Vanmiddag even langs de opel om te kijken hoeveel een handremmechanisme kost, als dat uit de klauwen loopt dan zal ik op de sloop kan snuffelen. Anders ga ik kijken of ik met het strakker zetten van de handrem bij de achteras nog wat kan rekken zonder dat de remmen gaan aanlopen.

Nog ff knutselen en dan hoop ik hem eindelijk goed te hebben, en dan nog zoeken naar een garage om het te keuren. Wil aan de ene kant niet terug naar AutoPortello, maar wanneer ik hem ergens anders heen breng zul je zien dat ze weer andere dingen vinden....
Astra H Station 1.6 turbo Cosmo

blauweastra
Site Admin
Berichten: 7242
Lid geworden op: 09-09-2007 18:26

Bericht door blauweastra » 10-07-2013 20:29

apk wijchen daar wordt hij zowiezo goed gekeurd.
ff handrem fixen en kat eronder en geen probleem
die kijken nergens naar vooral niet op vrijdag middag,veel collega's gaan daar ook heen

zonde om hem naar de sloop te rbenegn dan breng hem maar hier heen :D

dan zorg ik wel voor een nieuwe apk :oops:
Astra H OPC verkocht
Kadett coupe c20xe
Kadett e gsi c20xe

Plaats reactie